Formy pomocy skierowane do ucznia zdolnego

1. Indywidualny Plan Nauczania 

2. Indywidualny Tok nauki 

Wyjaśnienie procedury oraz różnice między nimi są opisane w Indywidualny tok lub program nauki jako jedna z form pracy skierowana do ucznia zdolnego – Ośrodek Rozwoju Edukacji 

 

Formy pomocy skierowane do ucznia z trudnościami 

1. Nauczanie indywidualne — organizowane na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania z poradni psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, których stan zdrowia znacznie utrudnia lub uniemożliwia uczęszczanie do szkoły w standardowym trybie. 

 

2. Zindywidualizowana Ścieżka Kształcenia — jest organiozowane dla uczniów, którzy z powodu stanu zdrowia nie są w stanie realizować wszystkich zajęć w trybie szkolnym, co oznacza, że część zajęć realizuje z klasą, a część w indywidualnym kontakcie z nauczycielem. 

Pełne wyjaśnienie jest opisane w Zindywidualizowana ścieżka kształcenia: Kompletny przewodnik - 

 

Uwaga! Jeżeli uczeń liceum ma być po raz pierwszy kierowany do poradni psychologiczno-pedagogicznej w celu uzyskania opinii dotyczącej dysleksji, dysgrafii, dysortografii lub dyskalkulii, konieczne jest uzyskanie zgody Rady Pedagogicznej szkoły.