Formy pomocy skierowane do ucznia zdolnego
1. Indywidualny Plan Nauczania
2. Indywidualny Tok nauki
Wyjaśnienie procedury oraz różnice między nimi są opisane w Indywidualny tok lub program nauki jako jedna z form pracy skierowana do ucznia zdolnego – Ośrodek Rozwoju Edukacji
Formy pomocy skierowane do ucznia z trudnościami
1. Nauczanie indywidualne — organizowane na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania z poradni psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, których stan zdrowia znacznie utrudnia lub uniemożliwia uczęszczanie do szkoły w standardowym trybie.
2. Zindywidualizowana Ścieżka Kształcenia — jest organiozowane dla uczniów, którzy z powodu stanu zdrowia nie są w stanie realizować wszystkich zajęć w trybie szkolnym, co oznacza, że część zajęć realizuje z klasą, a część w indywidualnym kontakcie z nauczycielem.
Pełne wyjaśnienie jest opisane w Zindywidualizowana ścieżka kształcenia: Kompletny przewodnik -
Uwaga! Jeżeli uczeń liceum ma być po raz pierwszy kierowany do poradni psychologiczno-pedagogicznej w celu uzyskania opinii dotyczącej dysleksji, dysgrafii, dysortografii lub dyskalkulii, konieczne jest uzyskanie zgody Rady Pedagogicznej szkoły.


